Froome wint op Ventoux in 100e Tour de France

tour-de-france-100-logoDe 15e etappe in de 100eTour de France van Givors naar de top van de Mont Ventoux is gewonnen door Chris Froome. Bauke Mollema en Laurens ten Dam kwamen als achtste en negende binnen. Ze behouden hun plaats in het algemeen klassement. 
Tijdens een persconferentie vandaag werd druk gespeculeerd over de buitengewone prestatie van Froome op de Ventoux.

Froome ventoux 2013. Foto: TV-beeld NOS

De TV-reportage van de etappe naar de Mont Ventoux werd goed bekeken, meldt de Volksrant. Bijna 1,4 miljoen mensen zagen live hoe Bauke Mollema zijn tweede plaats in het algemeen klassement wist te handhaven. De uitzending eindigde daarmee op plek 3 van de Dag Top 25. De Belkin-wielrenner had de Mont Ventoux nog nooit gereden, maar eindigde toch als achtste. Op de berg stonden naar verluidt een miljoen toeschouwers. De nabeschouwing werd nóg beter bekeken, met ruim 1,5 miljoen kijkers (plek 2, na het 20 Uur Journaal). 
Bron: de Volkskrant

De versnelling van Froome op de Ventoux
 

Vrrrooommm...
Bij de explosieve versnelling van Froome in het maanlandschap moet menig volger van de Tour zich hebben afgevraagd hoe dit mogelijk is. Maandagochtend werd Froome het vuur aan de schenen gelegd tijdens een persconferentie. In vragen over zijn spectaculaire zege op de Ventoux werd gespeculeerd over dopinggebruik. Froome antwoordde dat hij lang en hard had getraind om in deze vorm te komen.
Kaleberg-bezoeker Dick van Kempen kan daar enigszins over meepraten. Hij trof Froome op 3 mei van dit jaar aan op de kale berg. "Ik heb uitgebreid met Chris Froome op de top van de Ventoux kunnen spreken over zijn verkenning van de klim. Als Cinglé en Galerien heb ik hem nog wat tips gegeven, blijkbaar heeft hij alles goed opgeslagen!", aldus Dick. Hij bewijst zijn ontmoeting met een foto.

Chris Froome en Dick van Kempen op de Ventoux
Dick van Kempen maakt een praatje met Chris Froome tijdens een verkenning van de Mont Ventoux op 3 mei van dit jaar.

  

Pin It
e-max.it: your social media marketing partner